OPETTAJANKOULUTUSPÄIVÄT 2024 -
OHJELMA JA AIKATAULU
Aikataulu:
Vieritäthän mobiililaitteella taulukkoa sivulle.
KESKIVIIKKO 18.9.2024
Aika | Ohjelma | Paikka |
---|---|---|
14.00-16.00 | Lähtö Lapin yliopistolta | |
16.00-18.00 | ||
18.00-20.00 | Iltapalabuffet | Ravintola Petronella, Lapin yliopist |
TORSTAI 19.9.2024
Vieritäthän mobiililaitteella taulukkoa sivulle.
Aika | Ohjelma | Paikka |
---|---|---|
8.00-12.30 | Ilmoittautuminen | Lapin yliopiston pääaula |
8.15-9.00 | Aamukahvit | Lapin yliopiston pääaula |
9.00-9.10 | Tervetuloa! Varadekaani, Prof. Kirsti Lempiäinen, Lapin yliopisto Kasvatustieteiden tiedekunta | Fellman-sali |
9.10-9.20 | Lapin yliopiston harjoittelukoulun kuoro | Fellman-sali |
9.20-10.00 | Prof. Mhairi Beaton, Leeds Beckett University - Arktisen alueen koulutus: Pohjoinen näkökulma
| Fellman-sali |
10.00-10-25 | Interaktiivinen sessio | Fellman-sali |
10.30-12.00 | Paperisessio 1 | Lapin yliopisto, ks. Ohjelmavihko |
12.00-13.15 | LOUNAS | Ravintolat Felli ja Petronella |
13.15-14.45 | Paperisessio 2 | Lapin yliopisto, ks. Ohjelmavihko |
14.45-15.30 | KAHVITAUKO | Lapin yliopiston pääaula |
15.30-16.10 | Dos. Arto Ahonen, Koulutuksen tutkimuslaitos - PISA-tutkimus oppimistulosten suunnannäyttäjänä Suomessa
| Fellman-sali |
16.10-16.50 | PANEELIKESKUSTELU | Fellman-sali |
16.50-17.00 | Tapahtuma päättyy - hyvää kotimatkaa! | Tavataan ensi vuonna Turussa! |
18.00 | Konferenssi-illallinen (omakustanteinen) |
PAPERISESSIOT: AIKATAULU, TEEMAT JA TILAT
Kaikki paperisessiot järjestetään Lapin yliopistolla (osoite Yliopistonkatu 8).
Lapin yliopiston sähköisen kartan löydät täältä.
NÄYTTEILLEASETTAJAT
Ruusupuisto 1.krs
EduCluster Finland
Innokas- verkosto
JANO ry
https://janojkl.wixsite.com/jano
Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto
Kopiosto
Mediakasvatusseura
Mieli ry
Niilo Mäki Instituutti
OAJ Keski-Suomi
https://peda.net/yhdistykset/oajks
Opetushallitus
Pedago ry
Suomen Punainen Risti: Koulu- ja oppilasyhteistyö
POSTERIT
2.krs
Environmental Storytelling: elämyksellistä ja vuorovaikutteista oppimista digitaalisissa ympäristöissä.
Kirjoittajat: Tuula Nousiainen, Jyväskylän yliopisto; Mari Hankala, Jyväskylän yliopisto; Merja Kauppinen, Jyväskylän yliopisto; Saara Pyykkönen, Jyväskylän yliopisto: Jenni Latva-aho, Jyväskylän yliopisto; Tapio Toivanen, Helsingin yliopisto; Emilia Ahlström, Jyväskylän yliopisto; Piia Näykki, Jyväskylän yliopisto
Koulu monialaisen yhteistyön kontekstina neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluissa. Kirjoittajat: Jaanet Salminen, Turun yliopisto; Milla Rantamäki, Turun yliopisto; Miia Tuominen, Turun yliopisto; Leena Leinonen, Itä-Suomen yliopisto; Minna Alin, Turun yliopisto; Riitta Vornanen, Itä-Suomen yliopisto; Max Karukivi, Turun yliopisto; Minna Kyttälä, Turun yliopisto
Kaveritaitoja-ohjelma: Vuorovaikutusta ja ihmissuhdetaitoja rakentamassa
Kirjoittajat: Juho Pitkänen, Suomen Punainen Risti; Riikka Paloneva, Suomen Punainen Risti; Anja Saksola, Suomen Punainen Risti; Varpu Salmenrinne, Suomen Punainen Risti
ONNI on turvallinen koulu –hanke: Turvallinen koulu tehdään yhdessä
Kirjoittajat: Emilia Luukka, Turun yliopisto, Miika Leino, Turun yliopisto
Opettajaopiskelijoiden käsitykset oppimisen itsesäätelystä.
Kirjoittajat: Jenni Latva-aho, Jyväskylän yliopisto; Saara Pyykkönen, Jyväskylän yliopisto; Piia Näykki, Jyväskylän yliopisto
Early number skills as predictors of mathematic skills in the entrance to kindergarten.
Kirjoittajat Jenni Salminen, Jyväskylän yliopisto; Tuire Koponen, Jyväskylän yliopisto; Kenneth Eklund, Jyväskylän yliopisto; Minna Torppa, Jyväskylän yliopisto; Marja-Kristiina Lerkkanen, Jyväskylän yliopisto
Viitottua kieltä käyttävien kuulovammaisten nuorten medialukutaito, toimijuus ja osallisuus.
Kirjoittaja: Ulla Sivunen, Jyväskylän yliopisto
TOVE-hanke – Vuorovaikutus- ja tunnetaitoja digitaalisiin oppimisympäristöihin.
Kirjoittajat: Piia Näykki, Jyväskylän yliopisto; Tuula Nousiainen, Jyväskylän yliopisto; Saara Pyykkönen, Jyväskylän yliopisto; Jenni Latva-aho, Jyväskylän yliopisto; Emilia Ahlström, Jyväskylän yliopisto
Predictors of Mathematical Skills and Related Anxiety during School Age: Cross-Country Comparative Study.
Kirjoittajat: Daria Khanolainen, Jyväskylän yliopisto; Evgenia-Peristera Kouki, University of Cyprus; Minna Torppa, Jyväskylän yliopisto; & Timothy C. Papadopoulos, University of Cyprus
NOTELEB: Supporting Digital Competence in Teacher Education.
Kirjoittajat: Tuula Nousiainen, Jyväskylän yliopisto; Mikko Vesisenaho, Jyväskylän yliopisto; Tarja Tikkanen, University of Stavanger; Rebecca Stuvland, University of Stavanger; Mari-Ann Letnes, Norwegian University of Science and Technology; Nicole Veelo, Norwegian University of Science and Technology; Daniel Gampp, Technische Universität Berlin; Hans-Liudger Dienel; Technische Universität Berlin, Linda Sillat, Tallinn University; Kairit Tammets, Tallinn University.
Nuoret tarvitsevat enemmän tukea kriittiseen lukemiseen.
Kirjoittajat: Kristian Kiili, Helka Hirvonen, Elina Hämäläinen, Laura Kanniainen, Carita Kiili, Pirjo Kulju, Reijo Kupiainen, Petteri Muukkonen, Leena Paakkari, Jenni Ruotsalainen & Minna Torppa
Patterns of Teacher’s Occupational Well-Being during the COVID-19 Pandemic
Kirjoittajat: Sanni Pöysä, Eija Pakarinen & Marja-Kristiina Lerkkanen, Jyväskylän yliopisto