OPETTAJANKOULUTUSPÄIVÄT 2023 -
OHJELMA JA AIKATAULU
Aikataulu:
Vieritäthän mobiililaitteella taulukkoa sivulle.
KESKIVIIKKO 16.8.2023
Aika | Ohjelma | Paikka |
---|---|---|
13.00-15.00 | Vierailumahdollisuus uusiin oppimisympäristöihin | Lähtö Ruusupuistolta |
17.00-18.00 | Temaattiset keskusteluryhmät | Ruusupuisto |
18.00-21.00 | Illallisbuffet | Ruusupuisto Ravintola Uno |
TORSTAI 17.8.2023
Vieritäthän mobiililaitteella taulukkoa sivulle.
Aika | Ohjelma | Paikka |
---|---|---|
8.00-12.30 | Ilmoittautuminen | Agoran aula klo 8-9.45 /
Ruusupuiston aula klo 10-12.30 |
8.30-8.45 | Tervetuloa! | Agora, Auditorio 1 |
8.45-9.45 | Keynote-puheenvuorot | Agora, Auditorio 1 |
9.45-10.00 | Tauko | |
10.00-10.45 | Paneelikeskustelu | Agora, Auditorio 1 |
10.45-12.00 | Tauko (lounas) | Ravintolat Piato & Uno - Siirtyminen Ruusupuistolle |
12.00-13.30 | Paperisessio 1 | Ruusupuisto ks. ohjelmavihko |
13.30-14.15 | Näytteilleasettajat ja posterit (+ tauko ja kahvit) | Näytteilleasettajat: Ruusupuiston aula, Posterit: 2.krs, Kahvitarjoilu 1.krs ja 2.krs |
14.15-15.45 | Paperisessio 2 | Ruusupuisto ks. ohjelmavihko |
15.45 | Tapahtuma päättyy - hyvää kotimatkaa! | Tavataan ensi vuonna Rovaniemellä! |
PAPERISESSIOT: AIKATAULU, TEEMAT JA TILAT
Kaikki paperisessiot järjestetään Ruusupuistolla (osoite Alvar Aallon katu 9).
Jyväskylän yliopiston sähköisen kartan löydät täältä.
NÄYTTEILLEASETTAJAT
Ruusupuisto 1.krs
EduCluster Finland
Innokas- verkosto
JANO ry
https://janojkl.wixsite.com/jano
Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto
Kopiosto
Mediakasvatusseura
Mieli ry
Niilo Mäki Instituutti
OAJ Keski-Suomi
https://peda.net/yhdistykset/oajks
Opetushallitus
Pedago ry
Suomen Punainen Risti: Koulu- ja oppilasyhteistyö
POSTERIT
2.krs
Environmental Storytelling: elämyksellistä ja vuorovaikutteista oppimista digitaalisissa ympäristöissä.
Kirjoittajat: Tuula Nousiainen, Jyväskylän yliopisto; Mari Hankala, Jyväskylän yliopisto; Merja Kauppinen, Jyväskylän yliopisto; Saara Pyykkönen, Jyväskylän yliopisto: Jenni Latva-aho, Jyväskylän yliopisto; Tapio Toivanen, Helsingin yliopisto; Emilia Ahlström, Jyväskylän yliopisto; Piia Näykki, Jyväskylän yliopisto
Koulu monialaisen yhteistyön kontekstina neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluissa. Kirjoittajat: Jaanet Salminen, Turun yliopisto; Milla Rantamäki, Turun yliopisto; Miia Tuominen, Turun yliopisto; Leena Leinonen, Itä-Suomen yliopisto; Minna Alin, Turun yliopisto; Riitta Vornanen, Itä-Suomen yliopisto; Max Karukivi, Turun yliopisto; Minna Kyttälä, Turun yliopisto
Kaveritaitoja-ohjelma: Vuorovaikutusta ja ihmissuhdetaitoja rakentamassa
Kirjoittajat: Juho Pitkänen, Suomen Punainen Risti; Riikka Paloneva, Suomen Punainen Risti; Anja Saksola, Suomen Punainen Risti; Varpu Salmenrinne, Suomen Punainen Risti
ONNI on turvallinen koulu –hanke: Turvallinen koulu tehdään yhdessä
Kirjoittajat: Emilia Luukka, Turun yliopisto, Miika Leino, Turun yliopisto
Opettajaopiskelijoiden käsitykset oppimisen itsesäätelystä.
Kirjoittajat: Jenni Latva-aho, Jyväskylän yliopisto; Saara Pyykkönen, Jyväskylän yliopisto; Piia Näykki, Jyväskylän yliopisto
Early number skills as predictors of mathematic skills in the entrance to kindergarten.
Kirjoittajat Jenni Salminen, Jyväskylän yliopisto; Tuire Koponen, Jyväskylän yliopisto; Kenneth Eklund, Jyväskylän yliopisto; Minna Torppa, Jyväskylän yliopisto; Marja-Kristiina Lerkkanen, Jyväskylän yliopisto
Viitottua kieltä käyttävien kuulovammaisten nuorten medialukutaito, toimijuus ja osallisuus.
Kirjoittaja: Ulla Sivunen, Jyväskylän yliopisto
TOVE-hanke – Vuorovaikutus- ja tunnetaitoja digitaalisiin oppimisympäristöihin.
Kirjoittajat: Piia Näykki, Jyväskylän yliopisto; Tuula Nousiainen, Jyväskylän yliopisto; Saara Pyykkönen, Jyväskylän yliopisto; Jenni Latva-aho, Jyväskylän yliopisto; Emilia Ahlström, Jyväskylän yliopisto
Predictors of Mathematical Skills and Related Anxiety during School Age: Cross-Country Comparative Study.
Kirjoittajat: Daria Khanolainen, Jyväskylän yliopisto; Evgenia-Peristera Kouki, University of Cyprus; Minna Torppa, Jyväskylän yliopisto; & Timothy C. Papadopoulos, University of Cyprus
NOTELEB: Supporting Digital Competence in Teacher Education.
Kirjoittajat: Tuula Nousiainen, Jyväskylän yliopisto; Mikko Vesisenaho, Jyväskylän yliopisto; Tarja Tikkanen, University of Stavanger; Rebecca Stuvland, University of Stavanger; Mari-Ann Letnes, Norwegian University of Science and Technology; Nicole Veelo, Norwegian University of Science and Technology; Daniel Gampp, Technische Universität Berlin; Hans-Liudger Dienel; Technische Universität Berlin, Linda Sillat, Tallinn University; Kairit Tammets, Tallinn University.
Nuoret tarvitsevat enemmän tukea kriittiseen lukemiseen.
Kirjoittajat: Kristian Kiili, Helka Hirvonen, Elina Hämäläinen, Laura Kanniainen, Carita Kiili, Pirjo Kulju, Reijo Kupiainen, Petteri Muukkonen, Leena Paakkari, Jenni Ruotsalainen & Minna Torppa
Patterns of Teacher’s Occupational Well-Being during the COVID-19 Pandemic
Kirjoittajat: Sanni Pöysä, Eija Pakarinen & Marja-Kristiina Lerkkanen, Jyväskylän yliopisto